onsdag 11. september 2019

Statsminister Netanyahu vil annektere deler av Vestbredden

                                                   Min kone tar opp poteter - snart 78 år gammel
                                                   Noe av avlingen til tørk i tørkehuset vårt
                                                   Den såkalte Vestbredden - Judea og Samaria


MEGET SPENT I ISRAEL - NETANYAHU VIL ANNEKTERE DELER AV VESTBREDDEN


Statsminister Netanyahu holdt en valgkamp-tale forleden. Da gikk bombealarmen i Israel og talen måtte avbrytes og statsministeren ble ført i trygghet. Palestiner-araberne skjøt raketter mot Israel.
Men statsministeren lovet for få dager siden at han - om han blir gjenvalgt - vil annektere Jordandalen og nordre deler av Dødehavet. Vestbredden er det Bibelen kaller Judea og Samaria - og det er herfra de fleste fortellingene i Det nye testamente kommer fra.
Således er nå palestina-araberne rasende over utspillet fra Netanyahu og kaller det mye fælt og stygt.

Samtidig vet vi at USA snart vil legge frem en såkalt fredsplan for Midt-Østen - og om denne annekteringen stemmer med denne planen ; vites ikke av meg. Det er Donald Trumps svigersønn ( jøde ) som har arbeidet lenge med denne fredsplanen. Men : Om deling av Jerusalem ligger inne i denne planen ; så er Trump sine dager som president i USA snart over. Vår allmektige Gud ( Jahve ) vil ALDRI godta en deling av hans hellige by. Vi vet hva Bibelen sier : Herren bor på Sion. Ja , Sion er et høydedrag i selve Jerusalem - jeg har vært der.

Ellers så ser jeg at mange ukrainere er inne på denne nettsiden hver dag - og nå er det lenge siden jeg har oppdatert. Men jeg følger med dere : Den nye presidenten i Ukraina har fått til fangeutveksling med Russland ; svært hyggelig å se gjensynsgleden på TV - der en mann fikk møte sitt barn igjen !
Ja , noe har denne TV-komikeren fått til - slikt gjorde ikke den forrige presidenten : Sjokoladekongen. Når man snakker med hverandre - altså dialog - så kan saker og ting løse seg. Videre så har jeg registrert at firma fra mitt hjemland , Norge , er inne i Ukraina og monterer svære areal med solcelle-panel. Ja , dere trenger energi både til oppvarming og til koking : Gass får dere levert fra Russland - og her har det vært mange problemer i det siste. Jeg får mer og mer inntrykk av at Ukraina er et meget fattig land - men Norge gir fast 200 millioner kroner i året til dere - håper bare at disse pengene ikke forsvinner i den utbredte korrupsjonen der.

Men be til den Allmektige hver dag. Start gjerne med bønnen før du står opp om morgenen - og be Ham være med gjennom hele dagen og velsigne dine gjøremål. Om kvelden bør du be Fadervår - bønnen som Yeshua lærte oss å be. Rett din bønn alltid til Gud - Jahve - og føy til : I Yeshuas navn !
Ofte ber jeg mange ganger hver dag : Om jeg husker rett ; så ba profeten Daniel tre ganger om dagen.
Har jeg " kjørt meg fast " i det jeg holder på med : Så stopper jeg opp og ber en bønn til Gud. Som oftest løser problemene seg da ! Vi har en Gud som er Allmektig - han har full kontroll - også over materien ! Hele jorden og alt som er på og i den er HANS eiendom - således er også du som leser dette hans eiendom.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar