onsdag 1. juli 2020

Verden er nå uhyre labil

Min lille fiskebåt " Bugge " fotografert av en dame på kaien - god fangst av lyr denne kvelden. Lyr er en fiskesort jeg setter meget høyt - egner seg til både fiskekaker og stekt med løk. Videre holder den seg god - lenge i fryseboksen ( klikker du på bildet ; så blir det tydeligere ).




I dag skriver vi 1. juli 2020. Jeg holder meg til det jordnære og driver med fiske og vedlikehold av ulikt slag. Den siste tiden har det vært uvanlig varmt og tørt her. Ja , en dag målte vi 31 grader C - kan ikke huske at det har vært så varmt her før i min levetid. Min mor snakket ofte om den tørre sommeren i 1933 da de fleste måtte hente vann et par kilometer herfra.

Jeg følger med på hva som skjer både ute i verden og her i Norge. Politiet i USA tok livet av en svart mann - det var grusomt å se på video. Reaksjonene kom umiddelbart - men det har utartet seg til mye underlig. Nå vil demonstrantene rive ned statuer av både kjente frihetskjempere og andre. Her i Bergen vil de også skifte navn på en hel bydel : Møhlenpris . Årsaken er visst at denne Møhlen var involvert i slavehandel for flere hundre år siden.

Norge har vært velsignet med få dødsfall grunnet corona - bare kring 250 personer - de fleste gamle. Ingen nevner at det kan være bønner til den Allmektige som er årsak til dette. Sverige har fulgt en annen strategi og der er dødstallene passert 5000. Samtidig må vi huske at det bor dobbelt så mange mennesker i Sverige enn her i Norge.

Men Norge er nå et avkristnet land. Bare kring 5 % av befolkningen tror på en evig fortapelse eller en himmel å vinne.
Jeg er meget spent på hva som skjer nå i juli måned. Jeg har før skrevet om den underlige opplevelsen jeg hadde natten til den 10. april 2016 : Klokken 5 om morgenen ble jeg vekket av en stemme som sa fire ord : " Donald Trump er antikrist ". Dette var lenge før noen trodde at Trump hadde den minste sjanse til å bli president i USA.
Jeg vet ikke hvem som var " avsender " av disse fire ord. Om det var Herren ; så vil det være sant - var det Satan ; så var det løgn. Men min opplevelse denne natten var helt reell og stemmen kom fra hode-gavlen av sengen.
Vi vet fra skriften at Antikrist skal regjere i 3,5 år før han blir avslørt og avsatt. Trump ble innsatt som president den 20. januar i 2017. Hvis han er Antikrist ; så er 20. juli 2020 en viktig dato.

Ellers har jeg fått melding om at de som administrerer denne bloggen skal legge om og forandre i nærmeste fremtid - så om jeg kan skrive noe mer her vet jeg ikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar