lørdag 26. september 2020

Harmageddon - slaget

Foto av det israelske laser-våpenet " Light Blade " utviklet av tre israelske ingeniører på ett år. Sender kraftig stråle mot innkommende brann-ballonger og droner fra Gaza - og brenner dem opp.


I dag kom jeg i tanker om Skriftens ord kring slaget på Harmageddon-sletten. Jeg var i Israel for mange år siden og fikk også se denne svære sletten som ligger langt nord i Israel. I mitt " militær-hode " var det ett ord som dukket opp : - Stridsvogn-lende ! Her er utmerket lende for å drive panserkrig. De israelske stridsvognene har påmontert et anti-rakett-system som virker automatisk : Kommer det en panserbrytende rakett mot en israelsk stridsvogn : Så utløses en anti-rakett som vil kollidere med innkommende rakett og det blir ingen skade på stridsvognen.Da jeg tjenestegjorde som offiser i Hæren : Hadde vi 88 mm panservern-raketter ( PVRK ) som kunne brenne seg 50 cm gjennom stridsvogn-stål. Selv var jeg skyteleder for dette våpenet på Hjerkinn skytefelt ; og fikk deler av bakenden av rakettrøret i ansiktet og blødde kraftig. Jeg plukket ut splintene fra ansiktet mitt. Den kvelden var det bare en tannlege på vakt på Hjerkinn og jeg fikk ham til å gjennomlyse ansiktet for å se om det var jern-biter igjen. Men alt ble fint igjen uten flere problemer med splintene. Den gang var jeg hovedinstruktør ved Befalsskolen for Hærens Samband på Jørstadmoen ved Lillehammer.

Jeg har lest en artikkel av en forsvarsanalytiker ved navn Kenneth S. Brower som førte mine tanker mot Harmageddon-slaget som blir det siste slag på denne jord - før Yeshua setter sine føtter igjen på Oljeberget i Jerusalem.

Han hevder at Israel har klar til kamp flere stridsvogner enn de amerikanske , britiske , franske og britiske hærene til sammen. Videre uttaler han at Israel er den femte sterkeste militærmakt i verden og at jødene snarest bør gjennomføre angrep mot Iran - for å nøytralisere den militære trusselen derfra.

Da spør jeg : Når kommer slaget på Harmageddon ? Våren 2027 tror jeg - men kan selvsagt ta feil. Før det skal vi ha den såkalte GOG-krigen som kan starte når som helst. GOG er Russland - tror jeg.

Israel har som første land i verden tatt i bruk de nye US-produserte jagerflyene F- 35 i kamp. Det virker som jødene er meget tilfreds med disse flyene : De har hatt kamp-tokt inn i Syria for å ta ut iranske militære mål. Syria har svært gode bakke til luft raketter ( trolig russiske S-300 eller S-400 ) som er meget avanserte. Men F-35 jagerne er såkalte stelth-fly : De blir usynlige på radar. Således kunne jagerne fra Israel vende tilbake uten tap av fly eller personell. Norge har også kjøpt slike fly - noen er levert og flere kommer senere : Totalt kring 50 fly - det samme antall som Israel har bestilt. Men Israels bekymring er at USA skal selge slike avanserte jagerfly til araberland ved den Persiske Gulf.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar