søndag 24. oktober 2021

Da Yeshua stilnet kulingen


 Vi kjenner til fortellingen i Bibelen som skildrer hvordan Frelseren stilnet stormen på Gennesaretsjøen. I dag vil jeg fortelle om en hendelse sist uke : Der Yeshua stilnet sterk kuling for meg.

Det har seg slik at jeg fisker ofte : Denne gang med to garn fra min småbåt med påhengsmotor - disse garnene var festet til land med tau. Jeg sjekker fangsten hver dag - slik at ingen fisk går til spille.

Værmeldingen sa sterk kuling fra sør - og jeg gjorde et forsøk på å se til garnene mine og måtte til slutt gi opp grunnet grov sjø. Neste dag gjorde jeg et nytt forsøk ; startet motoren og gikk ut fra havnen idet jeg ba til Gud i Yeshuas navn : - Du Yeshua stilnet stormen på Gennesaretsjøen - jeg ber deg også stilne denne sterke kulingen her i dag ! Etter et par minutter rundet jeg neset der vinden stod rett på : Plutselig ble det helt stille - bare litt dønning fra vinden som var - og denne dønningen ga seg etter hvert som jeg nærmet meg første garnet. I stille vær fikk jeg begge garna mine opp i båten og satte så kurs mot havnen min. Ja , i det jeg ga gass forover : Kom kulingen igjen , men jeg kom trygt i havn. Da takket jeg min Gud for hjelpen han hadde gitt meg.

Jeg skriver dette for å illustrere hvilken hjelp vi kristne kan få om vi ber Ham om hjelp. Dette gjelder alle forhold i livene våre - fra sykdom og alt annet som er vanskelig for oss. Ikke-kristne har slett ikke denne muligheten.

                                                             -----------------------

Denne uke ble jeg rystet da jeg leste hva den kvinnelige biskopen i Nidaros uttalte om helvete og evig fortapelse. Hun hevdet at Kirken ikke lenger trodde på noe helvete eller evig fortapelse. Dette er jo stikk i strid med Yeshuas egne ord. Hun hevder således at Frelseren forkynte falsk lære !

Om du er medlem i Den norske kirke : Meld deg snarest ut - om  du vil arve plass i himmelriket !


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar