onsdag 18. mars 2020

Bibelsk medisin mot virus !

                                                    Kanel beskrives som virus-sopp- og
                                                    bakteriehemmende stoff.


Jeg lyttet til en kjent norsk lege og indremedisiner for noen år siden. Han uttalte at kanel burde være på kjøkkenbordet daglig i alle hjem. Men man må ikke ta for mye av dette krydderet : Maksimum en halv teskje hver dag. Dette har jeg gjort i flere år.

Bibelen forteller om kanel på fire forskjellige steder : Salomos ordspråk 7 : 16-17, Salomos høysang 4 : 14 , Johannes Åpenbaring 18 : 13 og 2. Mosebok 30 : 23. I Bibelsk tid var kanel uhyre kostbart.

Jeg har en sykdom som lett fører til infeksjon ( divertikulose - utposninger på tykktarmen som fører til infeksjon i divertiklene = divertikulitt ). Etter at jeg begynte med kanel daglig for flere år siden ; har jeg ikke hatt divertikulitt.

Om du googler kanel : Så vil du se at dette krydderet er virus-sopp- og bakteriehemmende. Corona er et virus : Derfor tror jeg at kanel kan være bra for kroppen i disse tider . Men ta ikke for stor dose !

Jeg har skrevet tidligere på min blogg om kanel og dens virkninger. Dette er i alle fall en billig " medisin " som er lett tilgjengelig i matvare-butikkene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar