søndag 14. februar 2021

Kremasjon er u-bibelsk


 Månedsbladet " Israels Røst " har jeg lest siden det ble utgitt. Dette bladet ble skrevet av Gro Wenske som er bosatt i Israel - men på grunn av hennes alder : Så kom siste nummer ut rett før jul i fjor. Hun er utdannet prest fra Menighetsfakultetet i Norge og var lenge leder i Sjømannskirken i Haifa. Der møtte jeg henne for mange år siden. Før henne var far hennes sjømannsprest der.

I dette siste nummeret av " Israels Røst " skriver hun at kremasjon er u-bibelsk : Det var bare forbryterne som ble brent i Israel. Vi vet også at på Oljeberget i Jerusalem er det uhyre mange jødiske graver - der skal Yeshua på nytt sette sine føtter - når han kommer tilbake til denne jord.

Personlig har jeg alltid følt " ubehag " når det har vært snakk om kremering. Her i kommunen som jeg bor : Har det vist seg at det er de ikke-troende som vil bli kremert. De vil utslette alle sine jordiske levninger mest mulig. Jeg vil bli gravlagt i kiste som skal senkes ned i jorden - men om jeg lever når Yeshua setter sine føtter på denne jord : Så blir jeg " forvandlet ". Vi skal få en ny kropp : Ikke av kjøtt og blod ; men av " ånd og vann ".

Covid-19 herjer videre. I Sverige har kring en av fire helsearbeidere blitt syke av vaksinen fra Astra-Zeneca og vaksinasjonen er stoppet. Mutant-virus fra England og Sør-Afrika har spredd seg i Norge og det viser seg at sistnevnte mutant ikke blir stoppet av vaksinen.

Min kone fikk både brev og telefon fra myndighetene om å møte opp for vaksinering : Men hun takket nei. Vi har begge allergi - og dette kan fremkalle en meget alvorlig reaksjon ved innsetting av vaksinen.

Men vi tar hver morgen den " himmelske medisinen " kanel som er beskrevet flere steder i Bibelen. Om du googler kanel : Så vil du lese at dette stoffet er virus-dempende. Men ta ikke for mye kanel : Max en halv teskje hver dag - ellers kan du få skade på din lever. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar