onsdag 17. mars 2021

Norge i ferd med å miste kontroll over pandemien


                                              I går fylte jeg 79 år og benyttet dagen til å felle trær.

                                              Takk Gud for at kona og jeg har helse til slikt arbeid.


I dag onsdag 17. mars er det ny smitte-rekord i Norge - av covid-pandemien. Det er bydeler i Oslo med stor andel innvandrere som er mest rammet. Sykehusene og intensiv-plassene er i ferd med å nå bristepunktet i Oslo-området. Men også andre deler av landet er rammet : Haugesund , Bodø osv.

Videre vet vi at 120.000 personer i Norge har fått AstraZeneca-vaksinen. Flere personer har blitt syke like etter vaksinering : Blodpropp og blødninger fra huden samtidig - noe som er helt nytt for legene her. Noen yngre helsearbeidere er døde. Kona og jeg har fått innkalling til vaksinering - men har takket nei . Om jeg husker rett : Så blødde også Yeshua fra huden da han ble korsfestet ? Underlig - det hele.

Vår Gud - Jahve - har full kontroll med alt som skjer både i himmel og på jord. HAN bestemmer hvem som blir smittet og hvem som skal dø. Ren logikk tilsier at når bydeler med mange innvandrere er de som blir mest smittet : Er det også disse personer som havner på sykehus og noen av disse dør av pesten. Kona og jeg holder oss hjemme og handler dagligvarer en gang i uken.

Videre har jeg registrert at det hver uke har gått jordskjelv et eller annet sted på jorden. Vulkaner både på Island og i Italia er aktive for tiden - og utbrudd ventes. Jeg tror på Frelserens ord om jordskjelv både her og der i Trengselstiden : Således venter jeg på nytt Oslo-skjelv. Om det kommer ; blir det problem siden intensiv-avdelingene allerede er fulle av covid-pasienter.

En annen sak som fikk stor oppmerksomhet her i Norge for noen dager siden : Den mektige LO-lederen på bare 53 år døde i sin seng hjemme om natten - han var helt frisk. Jeg husker tilbake et par år under en internasjonal LO-konferanse : Da kom samme mann med forslag om at forsamlingen skulle vedta boikott av varer fra Israel. Dette forslag ble nedstemt av delegater fra andre land.


                                              

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar