lørdag 1. juli 2023

Duften av min gamle Bibel


 Jeg har skrevet tidligere om denne underlige gode duften fra min gamle Bibel. Dette er revidert oversettelse av 1930-utgaven der det skrives I og Eder . Det er noen få ganger  jeg har kjent at det kommer en uendelig god duft mens jeg åpner denne boka. Denne duften kan minne om rose-duft - jeg var ute i hagen og plukket en slik rose i dag. Til vanlig så leser jeg i en helt annen utgave av Skriften : Norsk Studiebibel fra 1998. Men i denne Studiebibelen har jeg aldri kjent noen duft . Jeg undres : Andre kristne har nok opplevd det samme ?

                                                                ----------------

Det skjer underlige ting i disse dager. En stortingspolitiker ble tatt i det han stjal solbriller fra en butikk på Gardermoen. Han rev av prislappen og skjulte brillene i sin bagasje. Men han ble tatt og fikk en bot på 3000 kroner. Solbrillene måtte han også betale - kostet nær 1200 kroner. Han er i tillegg partileder for partiet Rødt og tjener mer enn 1 million kroner. Således brøt han ett av de ti bud som Vår Herre styrer etter. Rødt ligger nok nær opp til kommunismen der kristendom og jødehat florerer. Ja , det er farlig å være jødehater !

En kvinnelig statsråd fra Arbeiderpartiet gikk til pressen og fortalte at hun hadde ansatt noen av vennene sine og beklaget dypt. Hun sitter fremdeles som statsråd men må nå svare for seg i Stortingets kontroll-kommitè. Denne damen er kunnskapsminister men har ingen utdanning utover videregående skole. Hun var blant deltakerne på Utøya da terroristen Breivik åpnet ild og drepte mange unge mennesker.

Noen dager senere trakk også kulturministeren fra Arbeiderpartiet seg. Hun hadde også ansatt sine venner i ulike posisjoner. Jeg leser i en avis at det bør reises Riksrettssak mot henne. Disse to øverste politikerne har således ikke brydd seg om våre habilitetsregler - som fremstår som meget enkle å forstå.

I dag lørdag 1. juli skal det arrangeres stor Pride-parade i Oslo. Der skal statsminister Støre og seks sittende statsråder delta. Vår Allmektige Gud - som gjennomførte de kjente handlingene i Sodoma og Gomorra - har nok registrert hva som skjer i Oslo denne lørdagen  Hva Han vil gjøre nå : Vites ikke av meg . Kan hende er syndebegeret for gamle Norge nå etter hvert fullt - ja , overfylt - tror jeg .


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar