onsdag 18. juli 2018

- Nu hviler mark og enge.....



Den blå Ford-traktoren er solgt - det samme med den ene Gelandewagen militærbil. Men har igjen Muli-traktoren ( den røde ) samt  en Gelandewagen.  Vi trengte garasjeplass.

- Nu hviler mark og enge....

Jeg vet ikke hvor dette sitatet kommer fra ; det dukket bare opp da det begynte å regne i går. Men det er altfor lite regn ; det strakk bare til at jeg slipper vanningen i dag. Må vel på-an igjen i morgen med slangen og pumpen.
På nettet kan man i dag lese at det kan bli melkekrise i Norge : Fra før har de skrevet om smør-og ostekrise. Ja , krisene står i kø !
Men noe som blir vanskelig er strømforsyningen. Kraftmagasinene kan gå tomme og da blir det nok strømutkopling : Bare tidvis innkopling kjenner vi til som et virkemiddel.

På Bibelsk tid nyttet Gud tørke som straff for Israels synder. Ja , var det ikke tre år de gjennomgikk uten en vanndråpe ? Jeg minnes den kjente kristne sangen : - Jeg hører susen av regn...…
Videre husker jeg fortellingen om enken i Sarepta ; som bare hadde mel og olje igjen til å bake ett brød til seg og sin sønn. Da hun fikk besøk av en Gudsmann : Ba han henne bake brød til ham ; noe hun også gjorde. Hennes mel-krukke og oljeforråd ble så aldri tomt - så lenge tørken varte.

Måtte vil alle vende om til Jahve og gå i bønn for at Norges kornlager aldri måtte gå tomt !


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar