torsdag 21. juni 2018

Vår Herre har overtatt vanning av åker og eng

 Gavlen på vår gamle låve
 Eksperiment med poteter
under plast
Vi hadde en uvanlig lang tørketid på Vestlandet : Fra 11. mai og en hel måned før regnet kom.Vi må nok tilbake til år 1933 for å finne en slik tørketid her Jeg brukte mange dager på å pumpe opp vann fra bekken - kommunen nektet oss å bruke vannverket til slike formål. Men jeg reddet våre to potetåkrer.
Kona og jeg benyttet tiden godt : Vi fikk malt fire bygninger denne perioden. Gavlen på låvebygningen er 9 meter høg - og hun på snart 77 år er helt uredd og klatret opp i stigen. Men så er hun fra Romsdalskysten og vant med høge fjell. Selvsagt hadde jeg sikret henne med tauverk - slik at hun ikke ville falle om noe skjedde.
Du lurer kanskje på hvorfor jeg ikke klatret opp ni meter. Jeg har problem med hjertet - dessuten er jeg omtrent dobbelt så tung som henne. Men slanking pågår...….

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar