lørdag 3. juli 2021

- Gjør alle FOLKESLAG til mine disipler...

                                                     

  Fra innsiden av styrehuset i min lille fiskebåt . Det gjelder å holde rett kurs - både i dette livet - og mot et  langt bedre liv i Himmelen.


Jeg har fundert mye over Yeshuas ord i misjonsbefalingen : - Gå ut og gjør alle folkeslag til mine disipler...Frelseren sier IKKE alle mennesker - men alle folkeslag. Derfor spør jeg : Er det rett å misjonere ovenfor alle mennesker man møter ? Jeg har fått mange skjellsord når jeg forteller om min tro - og slikt sårer.

Yeshua forteller at de personene Han får over på sin side ; er gitt ham av vår Gud , Jahve. Således er det ikke Yeshua som plukker ut de personer som skal arve Guds rike. Om vi da misjonerer mot de personer som ikke er utplukket av Jahve : Så motarbeider vi den Allmektige.

Ja , dette er et vanskelig tema. Jeg har kommet frem til at jeg bare vil snakke om Guds rike til de mennesker som viser interesse for å få slik informasjon. Slikt merker man fort. Det er fullstendig bortkastet energi å prøve å overtale mennesker som ikke er utvalgt av Gud. Disse er ment fra starten av å gå fortapt . Jahve kjenner oss allerede i mors liv - kan vi lese i Bibelen.

Så langt jeg vet har sannheten om vår Frelser , Yeshua , nådd ut til alle folkeslag på denne jord. Da skal enden komme - leser vi i Skriften. Ja , jeg tror den kommer om 6 - 7 år.

 

                                                        
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar