mandag 11. februar 2019

Opprykkelsen etter trengselstiden



Mange kristne mener at opprykkelsen skjer FØR trengselstiden. Jeg er helt uenig i dette og vil sitere fra apostelen Markus , 13. 3. 20 : "  Dersom Herren ikke forkortet de dager , ble intet kjød frelst. Men for de utvalgtes skyld , dem som han har utvalgt , har han forkortet de dagene ". Her taler altså Yeshua om trengselstiden - og for meg er det helt innlysende at de av oss som er så heldige å være utvalgt ; må gjennomgå denne forferdelige tiden - men dagene blir forkortet ( hvordan dette skal skje , skjønner vi mennesker ikke - men Yeshua og Jahve vet ).

Om vi er kristne , så er livet slett ikke " en dans på roser ". Ja , Bibelen forteller oss at vi kristne blir utsatt for flere vansker enn de som forkaster hele kristendommen. Vi skal bli forfulgt og tilmed miste livet. Men vi har bønnen som vår sikkerhet - og Herren utfrir oss fra alle disse vanskene som oppstår i våre liv om vi tror og ber Ham om hjelp.
Mange kristne lever liksom i en lykke-kristendom der alt ordner seg og de venter bare på opprykkelsen uten å gjennomgå noen prøvelser. Totalt feil ; mener jeg. Livet er og blir vanskelig til slutt for oss alle.
Men det er noen leveregler som Bibelen forteller oss om - og som er svært viktige. Du må betale 10 prosent av din nettolønn i såkalt tiende. Begrunnelsen for dette finner du hos profeten Malakia.
Skal du ha framgang i din økonomi ; så må du betale tiende - det har jeg erfart gjennom mange år.
Da ordner det økonomiske seg på en underfull måte. Det er bare tre dager siden jeg fikk erfare dette sist - og jeg vil fortelle om denne hendelsen her :

Jeg betalte kr. 10.000.- til Evangeliesenteret ( behandler rus-avhengige ) for om lag en uke siden. Videre har jeg vært på jakt etter en ny bil for langdistanse-kjøring nå en tid (til  Molde , Kongsberg og Haugesund ). Lørdag dukket en slik bil opp på nettet fra Stavanger-området. Jeg tok kontakt med bilfirmaet sist lørdag og ba om nytt pristilbud inklusive frakt til Bergen. Da slo de av 10.000 kroner og lovet gratis frakt av bilen hit. Ja , da venter jeg på min " nye " bil - en 2018 modell registrert i oktober - som kun har gått 4500 kilometer. Guds ord virker i praksis !!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar