søndag 24. februar 2019

Stor frykt blant kristne

 Snøklokkene står og vitner om at en ny vår er i emning også dette året
Gjort alt klart for å sette ut torskegarn - lenke i kveld noen kilometer fra fregatten ; den havarerte
Gradestokken fra Kongsberg montert på vårt hus ; viser 8 grader kl. 1100 - mellom " kakelinne og hustrint ".
Trykker du på bildene ; så kommer disse mye bedre frem.

STOR FRYKT BLANT KRISTNE

For få år siden kom jeg i kristen-media sitt søkeløs. Jeg diskuterte en mulig russisk invasjon på internett med en mann som bodde på Østlandet. En helt annen og ukjent mann skrev leserinnlegg om mine tanker i den kristne avisen " Norge I dag " - som har om lag 11000 abonnenter.
Således kom mitt navn frem over hele landet - uten at jeg hadde stått for dette leserinnlegget.

Jeg fikk telefoner helt fra Senja i Troms til Sørlandet. Enkelte ringte flere ganger - bl. a. fortalte en at mine tanker ble tatt opp i sending fra en lokalradio i Rogaland.
Kristne var forferdelig redde : Dette forundret meg. En skulle reise på juleferie fra Sørlandet til Nordfjord og spurte meg om dette var trygt. Mange ringte og spurte om jeg ville be for ham og hans familie - noe jeg selvsagt gjorde.
Denne julehelgen var det nok mange som ba til den Allmektige om at det ikke måtte komme en russisk invasjon i vårt kjære fedreland. Hvem vet - kanskje stoppe alle disse bønnene en slik invasjon.

Yeshua uttalte stadig : Frykt ikke. Derfor undret det meg at kristne , som kjenner Bibelen minst like godt som meg ; ble nærmest lammet av frykt. Dette var en ny og viktig erfaring for meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar