onsdag 29. desember 2021

For en uke siden var jeg døden nær !

 

         

                                                        Min båt er så liten og havet så stort

                                                        Foto av min lille fiskebåt på 20 fot

                                                        ( klikker du på bildet ; så blir det tydeligere )

Den 17. desember var jeg innlagt på sykehus og ble operert. Nattevakten oppdaget at min puls var nede i 30 slag i minuttet mens jeg sov. Sykehuset endret på noen av mine medisiner - og jeg ble sendt hjem i drosje. De ansatte der var fullstendig overarbeidet grunnet covid - 19 ; men de gjorde så godt de kunne. Flere netter senere hadde jeg meget lav puls - selv på dagen her hjemme var pulsen nede i 40 slag - og hjertet slo stadig feil. Når jeg la meg i min seng sa jeg til Vår Herre : Jeg legger mitt liv i dine hender - det er DU som bestemmer om jeg skal leve eller ikke. Bibelen sier at HAN opprettholder alt i alle. Det er mange organer i kroppen du selv ikke har kontroll over. Hvem styrer disse da ? Jo , det er den Allmektige ! I dag slår hjertet mitt helt normalt og blodtrykket er i orden. Takk til Gud !

Vår Gud vil at vi skal stole på Ham fullt og helt. Derfor tester han oss stadig. Tenk hvordan Abraham ble testet : Det gikk så langt at han gjorde alt klart for å ofre sin egen sønn - og lagde i stand et bål og la sønnen oppå - og var rede til å tenne på. Først da grep Herren inn og stoppet Abraham.

Kona og jeg er ikke vaksinert mot covid-19 : Vi stoler fullt og helt på Guds beskyttelse. Men vi holder oss her på småbruket og handler matvarer en gang i uken.

En annen sak : For meg ser det ut for at våre myndigheter har fått " et slør over sin forstand ". De skjønner ikke at det er tomt for vann i våre kraftmagasin i Sør-Norge fra medio april. De burde stoppe all eksport av elektrisk strøm umiddelbart - men det skal de ikke. Den forrige regjering inngikk avtaler med andre land som ikke kan brytes ; hevder regjeringen.

Norge som land vil bryte fullstendig sammen kommende vår - om denne eksport-galskapen ikke stoppes.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar