torsdag 6. januar 2022

Be for dine motstandere og fiender !


                                                       Da jeg tjenestegjorde som offiser i Hæren ;

                                                       fikk jeg sertifikat som froskemann.


Yeshua sier at vi skal be for våre fiender. Ja , jeg har virkelig fått erfare sannheten i disse ord. Jeg har hatt motstandere og fiender opp gjennom årene : Både i Forsvaret og senere i det sivile liv. De fleste av oss har nok samme erfaring. Jeg har flere ganger tatt for meg disse mine motstandere og bedt til den Allmektige for dem og sagt at jeg tilgir dem alle. Det står også skrevet at hevnen hører Herren til. Vi må ALDRI finne på og hevne oss ovenfor våre fiender. Da vil noe underlig skje : Den Allmektige tar over og gjennomfører hevnen - da på en uhyggelig kraftig måte. Jeg har mange personlige eksempler på dette. I Forsvaret hadde jeg en sjef som var direkte uforskammet og stygg i sin framferd både ovenfor meg og andre. Han fikk kreft og døde tidlig. Da jeg skulle reise til Israel for mange år siden : Var det en nabo som ble rar i ansiktet og uttalte at han håpet at araberne tok livet av meg der nede i Midt-Østen. Han fikk kreft i ansiktet og i dødsannonsen stod det at han døde etter mye smerte. Videre kom det frem at han tilhørte humanetikerne - altså var han Gudsfornekter. En annen mann på min alder : Kom med direkte trugsmål ovenfor meg. Han døde for mer enn 20 år siden ved at hjernen stadig " koplet ut " og han besvimte.

En annen mann ( dette er hendelser for noen få år siden ) var direkte uforskammet ovenfor meg , gang etter gang , da vi var tilstede i en stor forsamling. Nå har denne mannen fått den livsfarlige nervesykdommen ALS. Ja , jeg kan fortelle om flere slike eksempler - men lar det ligge her.

Norge sender i skrivende stund elektrisk strøm til land som : Russland , Finland , Sverige , England , Nederland , Tyskland og Danmark. Våre vannmagasin i Sør-Norge har en fyllingsgrad på historisk lavmål. Om det ikke tas drastiske grep umiddelbart - altså slutter med eksport av strøm - så vil disse magasin bli tomme ultimo april 2022. Da faller hele det norske samfunn sammen. Ja , vi er tydeligvis i den bibelske Trengselstiden. Takk for det : Da kommer Yeshua snart tilbake til Oljeberget i Jerusalem !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar