fredag 24. januar 2020

Intermezzo !

                                                    Statsminister Erna Solberg


Intermezzo  !

Den 13. november 2019 skrev jeg på denne bloggen ( se lenger nede ) med overskriften : " Hvor lenge blir regjeringen sittende ? ". Svaret kom i dag den 24. januar 2020. Fremskrittspartiet har trukket seg fra 4-parti-regjeringen med flertall i Stortinget - og ny regjering måtte etableres med tre parti og med Erna Solberg som statsminister. Således : Den nye regjeringen har ikke flertall i Stortinget.
De siste dager har et ord - som jeg vanligvis ikke bruker - stadig dukket opp i min bevissthet når jeg tenker på den nye regjeringen : Intermezzo.

Det er den Allmektige som styrer. Det VAR en grunn til at jeg trodde den 13. november 2019 at regjeringen Solberg måtte gå av. Denne grunnen er slett ikke eliminert ; således tror jeg at den nye regjeringen Solberg får et meget turbulent liv - med et Fremskrittsparti i fri dressur på Stortinget - som kan samle flertall og stemme ned regjeringen i sak etter sak. Det vil undre meg mye om denne nye regjeringen overlever kommende sommer - det blir nok et INTERMEZZO - tror jeg. Kan hende et grusomt intermezzo !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar