torsdag 27. januar 2022

Vår GUD må vi gjøre større !

                                                       Traktor og fres står klar til vårens arbeid


Svært mange kristne gjør vår Gud - JHVH - altfor liten. De tror at Han ikke er i stand til å gjøre store under her på jord. Jeg kunne skrive en hel bok om alle de overnaturlige ting han har gjort i mitt liv. Jeg er ikke bare en troende : Jeg vet at vår Bibel og kristendommen inneholder sannhet. Jeg har sluttet med å ramse opp lange bønner - dette skulle vi ikke gjøre ; sa Yeshua. Men jeg ber om dagsaktuelle hendelser og selvsagt Fadervår. Den siste tiden har jeg bedt mye om vær : At han skal dempe ned sterke stormer og mye nedbør. En såkalt meteorologisk elv kom mot Norge for et par uker siden. Jeg ba om at den ikke måtte ramme oss : Den kom inn med full styrke lenger nord - og stormen herjet der og gjorde skader. Nå kom det et nytt uvær siste døgn : Det traff kysten lenger sør. Jeg har to båter liggende på sjø : Derfor er det viktig for meg at det ikke blir for mye sterk vind.

Jeg har tidligere hatt fast spalte i to lokalaviser her. For mange år siden skrev jeg i detalj om et møte med en engel på et så prosaisk sted som butikken : Biltema i Åsane. Denne engelen var liten av vekst , tynn , gikk i en grå/brun frakk og snakket Stavanger-dialekt. Etter at han hadde hjulpet meg å finne en spesial-olje for gamle biler ( jeg har en veteranbil ) : Forsvant han plutselig. Du tror nå - kan hende - at jeg har fantasert dette. Nei , min kone var sammen med meg og så samme mann og så at han plutselig forduftet i løse luften. Da dette hadde stått på trykk i lokalavisen : Var det mange kristne som unngikk meg - særlig blant de som tilhørte Indremisjonen og Dnk. Jeg sendte innlegget mitt til en pastor i Pinsebevegelsen før det kom på trykk - og hans kommentar var slik : - Engler er langt mer vanlig enn man tror ! Jeg opplevde denne engelen en gang senere : Da hadde jeg problem med å få start på bilen til min kone.

Om du leser salme 91 : Så vil du i vers 11 lese : " For han skal gi sine engler befaling om deg , at de skal bevare deg på alle dine veier ".

Ja , vi må gjøre vår Far i himmelen mye større. Han er i stand til å gjøre hva som helst om vi ber ham om det. Men ikke alle våre bønner bli oppfylt. Dette må vi bare akseptere - de går ikke inn i Guds plan for deg. Noe kan ta lengre tid : Jahve har opp gjennom årene fjernet to utvekster jeg har hatt i ansiktet og time var bestilt hos hudlege. Det tar vanligvis kring tre uker med bønn før slike utvekster forsvinner hos meg. To ganger har jeg avbestilt time hos hudlegen. Eg gang svarte hudlegen at min time ville stå åpen et helt år - men jeg hadde ikke behov for den - Vår Far i himmelen hadde grepet inn !
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar