søndag 6. august 2023

Uvanlig uvær kommer mot Norge


 Vi bor i et kulturvernområde - regulert av kommunen. Således bør vi vedlikeholde våre bygninger. Torsdag malte vi låvebygningen : Her er min kone på snart 82 år oppe i nord-gavlen og maler. Jeg har sikret henne med tau . Vi får takke vår Allmektige Gud for bra helse og det er Ham som fremdeles gjør oss arbeidsdyktige. Fredag fikk jeg et innfall : Jeg har en mindre båt med påhengsmotor her som jeg bor : Ta den på land ! I går tok jeg den opp og nå viser det seg at et uvanlig uvær er på vei mot Norge .

                                                                ----------------------------

Dette underlige uværet raser nede i Europa og store skader er det blitt i Østerriket med flom og oversvømmelser. Nå kommer uværet via Sverige mot Norge og slår seg sammen med et annet lavtrykk som forsterker det hele. Mandag og tirsdag slår det først inn over Østlandet og går videre mot Møre og Trøndelag. Det vil bli storm og svært store nedbørsmengder som kan føre til jordras og ødeleggelser. Meteorologer uttaler at de aldri har sett noe lignende komme inn over vårt land. Det vil bli storm også i fjellet - der det kan komme opptil en halv meter med snø nå primo august - fullstendig uvanlig !

Mye av korn-og potetavlingene på Østlandet har tørket bort tidligere i sommer. Når det nå trolig også kommer en stor vannflom ; så gjør det situasjonen enda verre. Så langt jeg forstår så kan denne enorme nedbøren også ramme det indre av Vestlandet ; Hardanger og Sogn . Her jeg bor er det meldt om sterk vind fra nord-vest samt mye nedbør.

Vår Herre bruker vann for å dekke over synder. I en voksen-dåp blir hele legemet neddykket under vann for å " begrave " våre synder. Yeshua ble også døpt i Jordanelven av Johannes døperen. - Den som tror og blir døpt skal bli frelst ; men den som ikke tror skal gå fortapt ; sier Skriften. Det er mye synd i gamle Norge : Kristendommen er forkastet i skole og barnehage. Våre fremste politikere går i Pride-tog - også lederen i Kristelig Folkeparti . Med en slik handling så forteller de oss at hendelsene i Sodoma og Gomorra bare er tøys og tull . Da spør jeg : Når dette er bare sprøyt ; hva mer tull står å lese i Bibelen ? Biskoper og prester i Den norske kirke går også fremst i slike gudsfornekter-tog : Er det da underlig at Vår Herre sender vannflom over vårt land ? Samtidig skal solen skinne i Finnmark med temperaturer  opptil 30 grader . Der bodde Lebesbymannen og der bor lestadianerne ! ( Jeg kan huske fra mine år i Forsvaret : Da vi kjørte ned mot Lavangen ; så var det ikke gardiner i bolighusene eller blomster - folket der var lestadianere ). De tar kristendommen uhyre alvorlig . Det burde våre politikere og geistlige også gjøre. I motsatt fall kommer straffedommene - det ser vi tydelig nå .


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar