lørdag 9. september 2023

Yeshua : - Jordskjelv både her og der .


 Det kom et jordskjelv ute i havet nord for Stad for et par dager siden . Det ristet og skaket i mange bygninger på søre Sunnmøre . Så langt jeg vet ble det ikke skader etter dette skjelvet .

Jeg har skrevet før om en underlig egenskap Vår Herre har utrustet meg med : Når noe grusomt skal hende på jord ; så blir jeg dårlig . Gårsdagen var vond og om kvelden sovnet jeg til slutt - men våknet klokka 03 og ble liggende våken i flere timer . Da kom meldingen om jordskjelvet i Marokko der det nå rapporteres om tusener døde og skadde . Hele dagen i dag har vært fæl for meg ; men ved 19 - tiden slapp dette vonde meg . Denne følelsen jeg har kan vanskelig beskrives : Det oppleves som en fryktelig situasjon jeg ikke kommer ut av . Det samme fikk jeg føle før og under 22. juli-terroren der 77 mennesker ble drept i Oslo og på Utøya . Samme grusomme følelsen fikk jeg før et Nordsjø-helikopter styrtet i Øygarden vest av Bergen og mange mennesker mistet livet .

Selvsagt virker krigen i Ukraina også inn på meg . En norsk oberstløytnant opplyste for noen dager siden at kring 1000 mennesker dør eller blir såret hver eneste dag - til sammen på begge sider av krigen . Kan hende får jeg et " ille-varsel " om det blir full krig mellom Russland og Vesten .Om jeg har tolket profeten Daniel rett : Så ligger en global atomkrig noen år frem i tid - men et konvensjonelt angrep mot NATO-land kan skje når som helst - tror jeg .

Norge styres nå mot avgrunnen av sosialistene . Sist uke ble det opplyst at hver fjerde familie ikke har kapital nok til å kjøpe en vaskemaskin om den gamle går i stykker . Aldri har så mange oppsøkt mat-sentralene for å få utdelt gratis mat . Kornavlingene her i landet blir dårlig i år grunnet tørke : Den holder bare til fire måneders forbruk . Blir det stopp i importen ; så er brødhyllene i butikkene tomme ved nyttår . Krig kan utløse en import-stans - da vil land som Polen sørge først og fremst for egne innbyggere samt flyktninger fra Ukraina . Samtidig meldes det fra Russland at de har rekordstor avling av hvete i år - dette landet er verdens største produsent av denne kornsorten. Men de får ikke selge korn til Vesten . Videre bomber russerne de ukrainske utskipnings-havnene for korn - disse skipene går til Afrika og Midtøsten.

Jordskjelv og hungersnød er ting som vil oppstå i de siste dager ; uttalte Yeshua for 2000 år siden . Pest har vi hatt og krig samt rykter om krig har vi stadig . Jeg får ofte spørsmål om hvor langt vi er kommet inn i Trengselstiden - på sju år til sammen . Sikker er jeg slett ikke ; kan hende startet denne tiden sommeren 2021 ? Om dette er rett : Så kommer Yeshua tilbake til Jerusalem sommeren 2028 .


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar