lørdag 25. november 2023

Oss corona-syke imellom


 Bildet ble tatt for noen uker siden . Min kone var med og rensket garn etter at dette fisket var avsluttet . Jeg benyttet et makrellgarn med en dybde på seks meter . Fangsten var bra : Makrell , stor sild og lyr . Nå skulle jeg fisket etter juletorsken : Men langvarig sykdom satte en stopper for dette . Klikker du på bildet så blir det tydeligere .

                                                                 ---------------------

Jeg skulle opereres ved et sykehus i Bergen den 1 . november . Noen dager før denne operasjonen ble jeg innkalt til dette sykehuset for undersøkelser . Der var jeg i kring fem timer og hadde samtale og prøver med tre leger og tre sykepleiere . Så reiste jeg hjem igjen . Fire dager senere skjedde noe underlig som jeg ikke har opplevd før : Kroppen min tok til å riste og skjelve og jeg ble etter hvert meget syk med en temperatur målt opp til 39,6 grader . Videre fikk jeg luftveis-problemer , mistet matlyst og fikk rennende avføring . Jeg har ikke oppsøkt lege på disse fire ukene : Men er nå på bedringens vei . Min kone ble nok smittet av meg og ble syk noen dager senere enn meg . Ingen av oss har tatt covid-vaksine eller influensa-vaksine noen gang . Vi lar kroppen løse slike problemer på egen hånd .

Jeg vet ikke med sikkerhet at vi ble smittet med corona ; men mye tyder på det . Mange er blitt syke her i kommunen som jeg bor . Skoler har stengt ned siden lærerne er syke . Dødstallene for Norge har steget til det dobbelte de siste ukene . Om jeg husker rett : Så er gjennomsnittet 73 døde personer hver dag i Norge .

Det er Vår Herre ( Adonnai ) som bestemmer over liv og død . Således er det Han som bestemmer om jeg skal leve videre - om noen måneder er jeg 82 år . Nå ser det ut som mitt liv går videre : Jeg takker Ham ! Min kone er også langt bedre .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar