tirsdag 7. november 2023

Dagene blir nå forkortet - tror jeg


 Dette bildet viser ledelsen av Hæren på Østlandet . Den gang var jeg ung offiser og er merket med rødt merke i bakerste rekke . På bildet var jeg sambandssjef for en brigade ( 5133 soldater ) som ble oppsatt på Elverum . En av brigadesjefene i fremste rekke er oberst Reidar Kvinge . Han hadde både flyvingen og fallskjermvingen på sin uniform samt kompani Linge på sin skulder . Da kaptein Martin Linge ble skutt og drept under Måløy-raidet : Ble Reidar Kvinge ny sjef for kompani Linge . Oberst Kvinge var fra Masfjorden i Hordaland - samme bygd som min mor kom fra  ( klikker du på bildet blir det tydeligere ).

                                                             ---------------------

Jeg har skrevet tidligere at Israel kommer til å ta full kontroll over Gazastripen ned til Wadi Gaza og aldri trekke seg ut derfra . Dette utgjør om lag halve arealet av Gaza . I natt lyttet jeg på radiosendingene og fikk høre at statsminister Netanjahu kunne fortelle nettopp at jødene ville bli stående der . Israels grense er beskrevet i Bibelen og i sør til " Egyptens bekk " på Sinai - som utvilsomt er Wadi Gaza . Ja , den hellige Skrift er sann !

Når jødene har fått full kontroll i Gaza : Må de også rydde bort Hizbollah-terroristene i Libanon . Da må de også legge dette konkurs-styrte landet under seg .

De har vært mye opptøyer også på den såkalte Vestbredden siden angrepet på Israel 7. oktober . Det sies at kring 200 palestina-araberere er drept der den siste måneden . Her må også jødene ta full kontroll og avvikle denne verkebyllen innen Israels reelle grenser -  fastsatt i Bibelen .

Iran har utviklet en ny taktikk . De sender ikke sine missil fra Iran til Israel ; men plasserer disse i Jemen og får militsen der til å sende dem mot Israel . Disse kraftige missilene samt droner har kurs mot badebyen Eilat . Heldigvis har disse våpnene blitt skutt ned i luften .

Det er en åndskamp vi nå opplever : Jødedom  / kristendom mot islam . Satan blir mer og mer hysterisk og skjønner at hans dager på jorden er talte . Men det kommer til å bli beintøft å være menneske på jord i denne Trengselstiden . Bibelen forteller at en fjerdedel av menneskeheten vil omkomme . Det vil si to milliarder mennesker . To hovedfaktorer er nok årsaken til dette : Hungersnød og atomkrig .

Jeg undrer hvor langt vi er kommet ut i dagenes ende . Det vil ikke forbause meg om det snart er 3,5 år til Frelseren er tilbake i Jerusalem .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar