fredag 26. juli 2024

Evigheten ligger i bønne-sendingen


 Dette bildet er tatt av meg vinteren 61/62 da jeg var befalselev ved Befalsskolen for hærens samband . Her forsøker jeg å få samband med en amplitude-modulert amerikansk radiosender ; AN / GRC-9 . Øvelsen foregikk en hel måned i Gausdal Vestfjell der vi var forlagt i telt eller i åpent lende med en temperatur ned til minus 25 grader Celsius . Jeg fikk frostskader der som har plaget med siden - når det blir minusgrader . Etter denne befalsskolen gikk jeg på Krigsskolen og ble senere sambandssjef for 5000 soldater - hele den norske hær er ikke stort større i dag . Således har jeg en smule rede på frekvens og bølgelengde . Vi skal grunde på Guds ord - her forsøker jeg dette .

                                                        ------------------------------------

Når vi ber til vår allmektige Gud og avslutter bønnen med " I Yeshuas navn " så sender vi på en fast frekvens som er innebygget i alle mennesker som søker den sanne gud : El Shaddai . Jeg vet ikke hvor høy denne frekvensen er . Formelen c = lambda  x f  ( c er lysfarten , lambda er bølgelengde og f er frekvens ) forteller oss at bønnen går med minst lysets hastighet - trolig større fart . Ved denne hastighet opphører tid og vi er i evigheten .Elektromagnetiske bølger går med samme hastighet som lyset  ( radio , TV og andre sendere ) som er i underkant av 300.000 kilometer i sekundet . Således : Når vi ber  ;  har vi direkte kontakt med vår allmektige Far som er i evigheten .  Det tar kring åtte sekund for lyset å gå fra solen til jorden . Mye tyder på at " bønne-farten " er langt høyere enn lysets . Fysikere har alltid trodd at lysets hastighet er den største i universet . Men de senere år har disse fremste fysikerne funnet ut at det fins større hastigheter å finne i vårt uendelige verdensrom .

Yeshua uttalte en gang : - Vær i meg og la mine ord bli i Eder ; så bed om hva I vil og jeg vil gi Eder det . Dette er et fantastisk utsagn ; men det å greie disse to tingene samtidig er slett ikke lett . Her kommer vi tilbake til dette med " bønne-frekvensen ". Ved å være i Yeshua er det samme som stadig og kontinuerlig å sende på denne frekvensen - gjerne uten å be direkte .

Jeg bruke ofte denne metode når jeg ikke får til det jeg holder på med : Jeg stopper opp , går inn på denne bønnens frekvens og vanligvis løser det hele seg plutselig .

Lyset fra solen og andre lyskilder gir deg også tilgang mot evigheten . Vi kjenner alle hvor godt det er å komme ut i frisk luft en dag solen skinner . Vi blir glade og får ny kraft . Vi kjenner også til at kraftig kunstig lys blir brukt mot depresjon . Mange bruker slikt lys i vinterhalvåret for å få mer styrke . Yeshua uttalte at HAN er verdens lys - det bør vi tro på . HAN er i lyset !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar