søndag 28. juli 2024

Askøy-mannen som ble helbredet


 Denne dekorasjons-båten kjøpte jeg for et par dager siden og er kopi av livbåten til en amerikansk galeas . Det var en bergenser som bygget den i 2023 og bare materialene kostet kring 30.000 kroner - mannen var ikke båtbygger. Den er tre meter lang og går på hjul . Hver høst blir det arrangert kystsogedager her jeg bor . Da skal båten rulles ned til kommuneveien og vises frem - det kan komme et par tusen mennesker denne årvisse helgen . Hele handelen jeg gjorde virker overnaturlig : Mannen kjørte båten hit uten omkostninger for meg og jeg fikk dette " smykket " meget rimelig . Jeg eier ikke andre smykker utenom gifteringen min .

                                                                -----------------

Men det var Askøy-mannen jeg skulle skrive om . Rett før jul i 2023 var jeg innlagt på et sykehus i Bergen for en mindre operasjon . Jeg ble en natt på sykehuset før jeg kunne reise hjem . På samme rommet lå en mann som var meget syk etter en uhyre stor operasjon . Det hadde blitt betennelse i såret og jeg antok at mannen ikke ville overleve dette . Da jeg skulle reise hjem : Spurte jeg om jeg kunne få legge hånden på ham og be om helbredelse . Jeg visste ikke navnet på denne karen ; men har bedt for ham mange ganger senere . Han fikk heller ikke navnet mitt .

I dag søndag var jeg oppe i min garasje og satt i en stol og slappet av . Da svingte en ukjent bil inn i tunet og ut kom en ukjent mann for meg . Han håndhilste og fortalte at det var han jeg hadde bedt for på sykehuset . Han så både frisk og sprek ut og jeg fortalte at jeg hadde bedt for ham mange ganger senere . Han var kommet hit for å takke meg . Hvordan fann du fram hit ; spurte jeg . Han visste hvilken øy jeg bodde på ( den er tre mil lang ) og videre hadde jeg opplyst at her var en ny Kiwi-butikk som var utskilt fra mitt småbruk .

En ting er klinkende klart : Vår Herre kan helbrede om man ber ham om hjelp - det har jeg mange eksempler på  ( klikker du på fotoet så blir det tydeligere ) .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar