mandag 10. september 2018

Går strømmen imorgen ( 11. 09. ) ?

Denne innretningen gir meg samband om fasttelefon og mobil er ute av drift - om vi må ringe etter ambulanse.


RUSSERNE STARTER SIN STORE MILITÆRØVELSE I MORGEN 11. SEPTEMBER

De russiske spionene som kjører rund i Norge i sivile biler disse dager ; interesserer seg ikke bare for militære installasjoner og baser. Rapportene går ut på at de besiktiger også våre olje-og gassanlegg samt broer og tunneler. Kraftforsyningen vår er meget sårbar også : Det har Politiets Sikkerhetstjeneste fortalt oss i 2017.
Øvelse " Vostok 2018 " skal visstnok foregå i de østlige deler av Russland - og Kina vil også delta med en mindre styrke samt Mongolia. MEN : Nordflåten skal også være med på denne kjempeøvelsen på 300.000 soldater og 1000 fly - og varigheten er bare fire dager.
Nordflåten er plassert nær våre nordligste kyster - og hva denne enheten vil finne på er ukjent for meg.
Putin sine nettroll holder til i St. Petersburg ; og disse folkene har nok kapasitet til å slå ut kraftforsyningen i Norge med noen tastetrykk - om de får ordre om det.

For noen år siden fikk jeg omvisning på oljeraffineriet på Mongstad nord for Bergen. Vi ble fraktet i buss med infosjefen der som omviser. Mitt " militære hode " har jeg alltid med meg - og det undret meg hvor sårbart dette anlegget er for sabotasje. Det nytter ikke med høye gjerder på land ; når store deler av anlegget grenser mot sjø. For øvrig : Jeg har ingen kunnskap om hvordan dette anlegget er tenkt forsvart i en krig / konflikt.
For å komme ut til Nordhordland fra Bergen med kjøretøy , må man over Nordhordlandsbrua som er en flytebro ( var verdens lengste uten sideforankring da den ble bygget ). Det skal bare noen få  " slagbjørner " til - så er hele flytebroen kaputt.

11. september er en historisk dato. Så får vi se om enda mer historie blir knyttet til 11. september 2018.  Putin er uforutsigbar !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar