tirsdag 31. oktober 2023

Trøst , trøst mitt folk - sier Herren


 Dette er en enkel liten kirke inne i en fjord kring fire mil fra mitt hjemsted . Den gang denne kirken ble bygget : Så forkynte prestene Guds ord klart og rent . I dag vier og velsigner de slike som bedriver " skammelig utukt ". På denne måten forteller dagens geistlige at Bibelen er usann : Det som hendte i Sodoma og Gomorra er tøys og tull . Biskopene i Den norske kirke ( kvinnene er der i flertall - har de lest apostelen Paulus ? )  er rett og slett jødehatere . Politikere flest har tatt parti med palestina-araberne . Det gikk fem døgn etter Hamases angrep på Israel den 7. oktober før statsminister Støre greidde presse frem at dette er en terror-organisasjon . Videre vet vi at Norge ( Tromsø ) har hatt kontakt med Hamas etter deres angrep på Israel . Russland har denne høsten definert Norge som et uvennlig land . Nå gjør nok Israel det samme .

Jeg prøver å følge med på den militære utviklingen i Midtøsten : Men det dukker stadig opp falsk info . USA forflytter sine styrker nærmere Israel . Et nytt US-hangarskip ligger nå i Rødehavet og skal etter sigende gå inn i Middelhavet . Da har USA tre hangarskipsgrupper utenfor Israel - en enorm slagkraft . Videre sender USA jagerfly mot Syria og bomber iranske stillinger der . Hizbollah i Libanon sender daglig raketter mot Israel - som svarer tilbake med flyangrep og artilleri-ild . Hamas har fremdeles raketter til rådighet som sendes mot israelske byer . Det er soleklart for meg at Israel er forpliktet til å knuse Hamas en gang for alle . Jeg vurderer det slik at jødene må annektere Gaza helt sør til Wadi Gaza som ligger midt på denne stripen . Gaza er 45 kilometer land og åtte kilometer bred .

I dag har det kommet frem at president Putin truer med å gå inn på Gazastripen og kjempe mot jødene . Jeg tror at har har mer enn nok med den krigen han fører i Ukraina . Om ikke dette er nok : Så truer også president Erdogan i Tyrkia med det samme . Han har visstnok fått bygget et sykehus i Gaza .

Norsk media har drevet med utstrakt jødehat i flere tiår - både aviser og tv-selskaper . Jeg har fått nok av slikt og sagt opp alle verdslige aviser : Det er klart at jeg ikke betaler for å lese slikt ondskapsfullt vrøvl . Da jeg sa opp Bergens Tidende : Så tok jeg kontakt med avisen og fortalte dem at jødehat kun går ut over hateren (  tidligere har de vært her hos meg med journalist og fotograf to ganger for intervju ). Like etter at jeg sa opp mitt abonnement ; måtte avisen si opp mange ansatte grunnet fall i antall abonnenter samt mindre reklame-inntekter .  Ja , hvor kommer dette forferdelige jødehatet fra - spør jeg .

Det sies følgende her i Norge : Kun tre prosent av befolkningen tror at det finnes en himmel å vinne og et helvete å unnfly . Da får vi som tror dette trøste Herrens folk !


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar