onsdag 6. mars 2019

Nytt kjøretøy konstruert

 Denne trekkvogna kan med 4-hjulstrekk også gå opp trapper - ifølge selger
Tilhengeren er av kinesisk fabrikat og setet kan enkelt fjernes og frontgavl settes på plass. Det fins bare ett slikt kjøretøy i hele verden.


Jeg har jobbet og pønsket iherdig den siste tiden med å få til dette kjøretøyet. Motoren er på 5,3 hk Briggs & Stratton firetakter - som er anerkjente for sin driftsikkerhet. Det er 4 gir fremover , nøytral og revers. Som kjent eier vi et lite nedlagt småbruk : men vi har en plen på 4-5 dekar samt potet-åkrer.
Da kona mi fikk se doningen utbrøt hun at denne ville hun ha. Ja , svarte jeg - det er bare å bruke den . Det er greiner samt rusk og rask som skal kjøres bort og tilhengeren har meget brede dekk. Trekkvogna laster 250 kg og tilhengeren laster 750 kg = 1 tonn til sammen. På min første kjøretur hengte jeg likså godt på et norsk flagg for å vise at prosjektet var fullført.

Til høyre på nederste bildet skimter man naustet mitt ( grått ).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar