fredag 22. juni 2018

Hvordan unngå bompenger ?



Jeg må bare si det som det er : Jeg er meget irritert på innføring av bompenger mange steder i landet. En rik oljenasjon som Norge burde ikke drive med slikt - som rammer både fattig og rik på nett samme måten. Helt usosialt . I dag er det EN bomring fra oss i Nordhordland inn til Bergen. Om kort tid blir det tre slike for å komme inn til byen : En ny i Åsane og bomstasjoner lokalt her. Skal vi bort til bygdebyen Knarvik ; må vi passere bomstasjoner. Blir du over en time - er det dobbel avgift å betale.
Derfor har jeg kjøpt en UTV som er traktor-registrert og har en toppfart på 65 km/timen. Denne har skilt bare bak - og unngår bompenger. EL-biler må nå også betale - foreløpig halv avgift.

Dette er en HISUN 750 kubikk med både to og firhjulstrekk samt høg- og lav gir.Registrert for to personer. Det sies at Hisun bruker deler fra YAMAHA - som er et anerkjent merke. En bilforhandler i Hallingdal selger disse kjøretøyene - og sjefen sjøl transporterte denne hit til meg på bilhenger - for kr. 5000.- ekstra.
Jeg bruker også dette kjøretøyet til å dra beitepusser på nær 300 kg når jeg skal slå gress her.
Vi bor i et kulturvern-område og har 4-5 dekar med plen som vi slår hver 5. dag - kona og jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar