mandag 25. juni 2018

Vell-duften fra min gamle Bibel




DEN OVERNATURLIGE VELL-DUFTEN FRA MIN GAMLE BIBEL

Denne gamle Bibelen fikk jeg av en kjenning av familien for ca 35 år siden - da han var på besøk her.
Han bodde på Østlandet. Det er en revidert utgave av 1930-oversettelsen ; utgitt i 1973.
Jeg har lest mye i denne Bibelen og undret meg over den herlige duften som kom fra denne boken hver gang jeg åpnet den. Jeg trodde at det var innlagt et eller annet stoff - som gav denne vidunderlige vell-lukten. Slitasjen ser du av bildet ; og jeg har forsøkt å lappe på den.

Så finn jeg tilsendt uoppfordret en helt ny studiebibel fra TV Visjon Norge - siden jeg hadde gitt penger til denne kanalen. Jeg startet straks å lese i denne nye utgaven - der I og EDER var byttet ut med mer moderne språk. Men en dag slo jeg påny opp i min gamle Bibel - og oppdaget til min forbauselse at all vellduft var borte. Det luktet bare gammel bok samme hvor meget jeg " snuste " i Skriften. Den nye Bibelen min lukter også bare bok.

Jeg tror dette var en overnaturlig hendelse - kanskje andre har opplevd det samme ?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar