mandag 25. juni 2018

Tanker om kristne og alkohol


Jeg har et meget godt trekkspill. Det kan både synge og spille selv. Ingen vet når jeg spiller eller når trekkspillet driver på - for egen hand. Ja , den elektroniske verden er kommet langt. En meget fin melodi som jeg spiller er : " Jeg er gammel nu , og lever kun på minner..." . Den spiller jeg ofte.


Men temaet er alvorlig : KRISTNE OG ALKOHOL

Yeshua ( Jesus ) ble kalt storeter og vindrikker av sine fiender. Vi kjenner til beretningen i Bibelen der Yeshua gjorde vann om til vin i Kana. Det er ikke tvil om at Yeshua drakk vin med alkohol i. Jeg har kjørt gjennom Kana - for meg så det ut som en gris-grent bygd. Hvor mye vin lagde Yeshua i dette første underet han gjennomførte på denne jord - i følge Bibelen :

- 600 liter ifølge en prest som holdt radiogudstjeneste på NRK for mange år siden.

RØDVINEN er løsningen

Det fins et stoff i rødvinen som heter RESVERATROL som er meget gunstig for oss mennesker. Det er i skinnet på rødvinsdruene at stoffet polyfenoler fins.
Disse stoffene forlenger livet og sakker ned aldringsprosessen - videre kan det hindre kreft.
Nå prøver forskerne å utvikle medisiner som gjør at man kan få reseveratrol i seg uten å drikke vin.
Drikker man rødvin hver dag - så er man alkoholiker. Men drikker man et par glass annen hver dag - så går man klar denne definisjonen !

Til slutt : Om du drikker vin av og til ; kan du ha god samvittighet - Yeshua gjorde det samme.

Det fins ikke et 11. bud som sier : -"  Du skal ikke drikke vin ". Men brennevin er et kjemisk stoff som jeg holder meg langt unna. Der finnes ingen legedom - bare fylla !


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar