tirsdag 22. januar 2019

Noen ord til ikke-kristne

Israels Røst kommer ut en gang i måneden - her blir jeg oppdatert på det som skjer i Israel og jeg har vært abonnent på bladet i mange tiår.


Jeg kan se  hvilket land lesere av denne nettsiden oppholder seg i. Flest bor i Norge og USA kommer på andreplass. Men også mange andre land er representert.
Videre tror jeg at mange av de som leser om mine tanker her ; er ikke-kristne. Dette innlegget er skrevet til deg som ennå ikke har kommet til tro på Jesus ( Yeshua ) som din Frelser.

Kanskje tror du at kristendommen bare er noe teoretisk tull som slett ikke er relevant for nåtidens mennesker. Her tar du feil ! De fleste av oss som har tatt imot troen ; har opplevd overnaturlige hendelser som IKKE kan forklares utifra jordiske tankebaner. Selv har jeg skrevet litt om mine opplevelser - av slik karakter - i lokalavisa her. Du kan kanskje tro at jeg har fantasert og sett ting som ikke har rot i virkeligheten : Men flere av disse uvanlige hendelsene har andre sett samtidig med meg.
Det fins to virkeligheter : Jordisk og åndelig eller usynlig for oss mennesker. Tenker man på elektromagnetiske bølger som går med fart på om lag 300.000 km / sek ; så er disse også usynlige men gir likevel signal til TV og radio. Om du har sett på programmet " Åndenes Makt " på TV Norge , så er det helt klart at det fins en konkret åndeverden som går gjennom låste dører og er usynlig , vanligvis , for oss mennesker. Bibelen forteller også om dette , men formaner oss samtidig til å holde oss langt borte fra slik åndemaning.
Hvis naboen min vil at jeg skal hjelpe han med noe ; så kommer han til meg og ber meg om dette. Slik er det også med hjelp fra Himmelen : Du må be om hjelp fra vår Gud som har navnet Jahve i hans sønns navn som er Yeshua ( Jesus ). Ja , du må ta imot vår Frelser som herre og mester i ditt liv- det kan du gjøre med en enkel bønn ! Videre må du bekjenne ovenfor andre at du har tatt imot Yeshua. Hvis du skammes over det ; så skammes HAN over deg. Gjør du dette ; så ligger Hans enorme kraft åpen for deg gjennom bønn. Men det er ikke alltid du får bønnesvar - men vær likevel vedvarende i bønnen.
Det står i Bibelen at Israel er Guds øyensten. Man passer alltid godt på sine øyenstener - slik også med Israel og Jahve. Videre kan man lese i Skriften : - Den som velsigner Israel , vil selv bli velsignet , den som forbanner Israel vil selv bli forbannet. Således tror jeg at man må ha et godt forhold både til jødene og Israel for å bli frelst. Husk at Yeshua også var jøde ! Ja , du bør be for dette landet og dette folket i din kveldsbønn. Her i Norge er de fleste biskoper og mange prester nærmest jødehatere. Dette er en av grunnene til at jeg har meldt meg ut av Den norske kirke.

Jeg har fått svært mange bønnesvar de siste 30 år - det gjelder både praktiske ting og min helse. Husk at Bibelen sier at vi kristne blir utsett for minst like mye vondt og vanskelig som ikke-kristne : Men vi kristne har BØNNEN å gå til - og da løser ofte flokene seg.
Til slutt vil jeg fortelle om et opplevelse for om lag 35 år siden - der jeg ble gjort oppmerksom på bønnens makt : Min kone arbeidet på rådhuset i kommunen vi bor i her på Vestlandet. Hun kjørte da vår privatbil til og fra jobb. En dag kom hun til meg og sa at setebeltet på førerplass stod fast - kunne ikke dras ut. Man blir bøtelagt av politiet om man kjører uten sikkerhetsbelte her i Norge. Jeg gikk ut i bilen og startet arbeidet med å løsne setebeltet som stod kubb fast. Men intet nyttet og kona kjørte på jobb neste dag - uten å være fastspent i beltet. Neste dag startet jeg pånytt mine forsøk på å løsne beltet da hun kom hjem. Men intet nyttet. Så gikk jeg opp i stua og ba til Vår Herre : Løs opp det fastlåste beltet i bilen vår !! Da kona kom hjem neste dag spurte jeg hvordan det gikk med sikkerhetsbeltet ? Hun svarte at uten å tenke over det : Så hadde hun tatt beltet på seg som vanlig og det fungerte som det skulle. Så lenge vi hadde denne bilen ; så var setebeltene i orden.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar