onsdag 30. januar 2019

Tanker om klima-krisen

Bildet er fra vinteren 61 / 62 da jeg var elev ved Befalsskolen for Hærens Samband på Jørstadmoen ved Lillehammer. Vi var kring en måned i Gausdal Vestfjell og drev vintertrening. Her har jeg samband på en amerikansk radiosender : AN / GRC-9 som både hadde telefoni og morse.Det meste av utstyr vi hadde etter krigen ; var slikt vi hadde fått fra USA ( Marshall-hjelpen ). Om natten da de såkalte Hevyside-lagene i atmosfæren beveget seg oppover - kunne man ved morse ha samband helt til Australia ved gode sambandsforhold. På denne lange vinterøvelsen var det mange av oss 24 elever som fikk frostskader. Jeg har plager ennå - og må dekke til ørene mine når det er under 0 grader- ellers hovner øreflippene opp. Jeg husker vi lå en hel natt i skyttergraver ( øvelse Hardhaus ) i - 25 C grader. Vi fikk ikke lov å slå opp telt eller varme oss på noen annen måte. Vi hadde en instruktør som hadde vært sambandsoffiser i kompani Linge under krigen - så der var det ingen " kjære mor ".

KLIMAKRISEN

Klima-hysterikerne roper om global oppvarming. I USA er det nå så kaldt at folk blir frarådet å gå utendørs. Verdens-toppene har nett hatt møte i Europa om situasjonen på denne jordkloden. 1500 private jetfly stod parkert på flyplassen der. Norge sendte flere til dette møtet , bl. a. kronprinsen , kronprinsessen og prinsessen. Det kostet 500.000 kroner per deltaker å være tilstede. En tidligere visepresident ( Gore ) reiser verden rundt i sitt private jetfly og forteller oss andre idioter hvordan vi skal oppføre oss når det gjelder å redde klimaet på jord. Men det er nå svært mange som lever av å vri ansiktet -  og lage grimaser på TV samtidig som de forteller oss hvordan klima-problemene skal løses.
Er dette så alvorlig som de forteller oss - så må følgende gjøres :
- forby all sivil flytrafikk
- forby all trafikk med cruise-skip ( uhyre mange slike kommer til norske fjorder ).

Men nei...…

Vår Herre har full kontroll. Om Han vil gjøre slutt på denne klimakrisen ; så vil han bruke om lag 1 sekund på dette arbeidet. Men vi er nå inne i de siste år før Yeshua kommer tilbake til Oljeberget i Jerusalem. Det vil bare bli verre og verre på de fleste områder. Om jeg har tolket profeten Daniel rett ; så starter den såkalte trengselstiden om to år. Da blir det helt grusomt for de som da bor på denne jord - tror jeg.
Jeg ser at det er mange amerikanere som leser hva jeg skriver på min blogg - siste døgn 115 personer fra USA - herunder også fra Alaska. Gud ( Jahve ) velsigne dere alle !




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar