torsdag 30. juni 2022

Et signal fra Gud ?


                                                       Slik potet-vokster har aldri skjedd før


I farne tider måtte potetene være i jorda til den 17. mai hvert år. Den gang startet vi med potet-opptakingen kring 25. september. Nå er året blitt fremskyndet med kring en måned. Således var vi ferdige med potetsettingen den 20. april i år. Da ville opptaking kunne starte kring 20. august. MEN : Potetene har vokst helt unormalt dette året - jeg så potet-blomster i går. Du vil gjerne tro at dette skyldes en varm sommer hittil. Da vil jeg svare at sommeren i fjor var langt varmere - her jeg bor.

Dagene er nok allerede blitt forkortet i denne Trengselstiden - tror jeg. Men det er et annet moment som kom opp i min bevissthet i dag : Vår Herre har fremskyndet potet-voksteren fordi det kan komme radioaktivt nedfall til høsten. Da kan våre poteter bli uspiselige - om de ikke er kommet i hus før nedfallet kommer på bakken. Ja , tenk på korn-avlingene i Norge : Dette blir høstet i september måned og kan bli uspiselig om kornet får slikt nedfall på seg før innhøstingen. Jeg tar dette som et signal fra vår Gud - Jahve : Få potetene i kjelleren så snart som mulig. Da rammes de ikke av sekundær-stråling fra A-våpen.

Vanligvis starter jeg sildefisket kring 20. september hvert år. I år vil jeg starte dette fisket langt tidligere. Om russerne detonerer Poseidon-torpedoer med atomladning : Kan sjøen også få radioaktiv forurensing.

Norge handler uhyre uklokt ovenfor Russland. Nå skal det sendes missil - konstruert på Kongsberg - til Ukraina. Dette er et uhyre avansert våpen som kan brukes luft til luft og bakke til luft og er nærmest umulig å skyte ned. Dette vet russerne og Norge har satt seg i en dårlig posisjon vis a vis verdens største atommakt.

Videre nekter Norge å la forsyninger til Russlands gruvesamfunn på Svalbard komme inn i Norge. Vanligvis blir disse varene sendt landeveien fra Russland til Tromsø og så videre med båt til Svalbard.

Russland hevder at dette er et brudd på Svalbard-traktaten og har kalt en norsk diplomat inn på teppet i Moskva.

Politikerne i Norge lever farlig. Russland har tidligere forgiftet en rekke personer med nervegift - blant andre en russisk avhopper i England. Det er nok å smøre slik gift på dørhåndtak - så kan vedkommende som tar i håndtaket ; bli alvorlig syk eller omkomme. Vi vet at russerne har kring 20 spioner som reiser rundt i landet vårt : Både i bobiler og store SUV-er. Når det gjelder forgiftningen i England : Så var det to russiske leger som reiste på turistvisum dit og forgiftet denne avhopperen - men han overlevde. Har norske politikere tenkt gjennom hva vårt naboland i nordøst er i stand til å gjøre - spør jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar