torsdag 23. mars 2023

Når kommer den store smellen ?


 USA har sendt flere B-52 " flyvende fort " til Estland - ikke langt fra grensen til Russland. For noen dager siden var disse flyene på vingene og nærmet seg russisk territorium. Da scramblet russerne to av sine jagerfly for å avskjære de svære amerikanske bombeflyene - som er fullstappet med atomvåpen. Det så ut for meg at disse russiske flyene hadde Kinzhal - missil under buken. Slike missil er hypersoniske og Vesten har ikke våpen som går fort nok til å skyte de ned. Kinzhal-missil har kraftig atomstridshode.

Jeg vet ikke når det virkelig smeller mellom NATO og Russland - men jeg tror det kommer til å skje før eller siden. Personlig forbereder jeg meg på at det kan skje rett over påske. Hvordan denne krigen utvikler seg : Vites ikke av meg - men Russland vil overleve - siden det er dette landet som skal angripe Israel til slutt sammen med Tyrkia , Iran og Libya.

Elektrisk strøm er et gode som fort forsvinner - også i Norge. Da må du være forberedt på slikt :

- batteri-radio slik at du kan lytte på meldinger fra myndighetene

- ved radioaktivt nedfall bør du holde deg inne med stengte ventiler i 14. dager grunnet sekundær-stråling

- ha rikelig med drikkevann inne i huset. Det står seg i minst et halvt år. Det går minst tre liter pr.       person pr. dag.

- ha mat lagret for 14. dager - brød i fryseposer står seg lenge i fryseren.

- bør ha alternativ varmekilde

- lommelykt og stearinlys eller andre lyskilder

- be vår Fader om hjelp og støtte i en slik vanskelig tid !


Nå er det norske samfunn kommet helt på viddene. Jeg leser i dag at en mann har giftet seg med seg selv i et vigslet kirkerom : Kulturkirken Jakob i Oslo. Han bar både brudekjole og smoking.


SISTE  : USA har nå sendt sitt største hangarskip inn i Svartehavet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar