onsdag 20. desember 2023

Sann kristendom utløser like holdninger


 Jeg bor på et nedlagt småbruk - her som jeg vokste opp . Vi har i alt , med smått og stort , seks bygninger som skal males . Derfor bør kona og jeg male hvert eneste år . Her er foto av den gamle låvebygningen vår som vi malte på i år . Til venstre ser du potetåkeren der vi dyrker slike uten sprøytemidler . Poteter du kjøper på butikken har fått minst tre sorter gift påsprøytet . Det kan bli potet-mangel i Norge utpå nyåret . Da må vi importere : Men myndighetene har nylig innført en ny tollsats på poteter slik at disse kan bli opptil 60 % dyrere. Det er nå i overkant av EN million mennesker i Norge som ikke har råd til å spise seg mette - og mange går sultne til sengs - forteller media .

Det stunder mot jul og man kan undres hvorfor vi feirer denne høytiden . Bibelforskere har funnet ut at Yeshua ble født medio september . Om vi virkelig skulle feire denne fødselsdagen : Så hadde Hans fødselsdato stått å lese i Bibelen . Men vi får bare følge med og få pinnekjøttet og kålrabistappen på kok den 24. desember i år også .

Jeg har observert over lang tid at sanne kristne får en rekke like holdninger til mange ulike spørsmål . Først og fremst står vi med Israel og det jødiske folk over hele verden . Det er bare kring 15 millioner av dem til sammen - hva er det når jorden nå har en befolkning på åtte milliarder mennesker ? Videre skyr vi sosialismen : Lebesbymannen uttalte at sosialisme er gudsfornekteri - og han hadde nok rett . Ser vi til Norge : Så er det ikke mange politiske parti for oss kristne å stemme på . Høyre og Arbeiderpartiet fører i realiteten tilnærmet identisk politikk : Den elektriske strømmen vår er overgitt til markedskreftene nede i Europa - de fastsetter den daglige prisen vi må betale for hver kilowattime . Norge blir mer og mer tilknyttet EU : Selv om to folkeavstemminger har sagt nei til denne unionen . Helsevesenet vår skal nå overgis til WHO : Hvis denne organisasjonen sier at alle skal vaksineres med en eller annen " gift " : Så vil nok ordensmakten sørge for at vi blir transportert til vaksine-lokalet . Da får vi støtte oss på Bibelen som sier at vi kan drikke gift uten å ta skade av det - om vi ber den Allmektige om slikt . For meg så fremstår Fremskrittspartiet som det beste alternativ for oss kristne - men jeg går ikke lenger til stemmelokalet .

Sanne kristne får holdninger slik at vi støtter også USA . Kan hende har dette sammenheng med at USA i lange tider har støttet Israel både med penger og våpen av ulikt slag . I skrivende stund etterfyller nå USA lagrene i Israel med både granater og bomber - den pågående Gazakrigen har selvsagt tappet lagrene i Israel . Videre forstår vi faren i våre vestlige land ved å slippe inn tusenvis av muslimer . Se bare hva som nå skjer i Sverige - det har også startet i Norge : Skyting på åpen gate og bygninger knust av dynamitt . Det vil ikke forundre meg om det ender med en borgerkrig i vestlige land - muslimer mot landets egne innbyggere .

MEN : Jeg tror at vi nærmer oss tiden da Yeshua kommer tilbake til jorden . Om jeg får rett : Så vil det hende mye i verden våren 2027 - men sikker kan man aldri være på slikt . Vi får studere videre ved å lese profeten Daniel og hva 1290 samt 1335 døgn innebærer .

Til slutt vil jeg ønske alle lesere av min blogg en velsignet god jul . Det jeg skriver blir lest i mange land 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar