søndag 31. desember 2023

Spasertur i Sodoma


 

Bildet øverst viser svovelkuler som bare pirkes ut av fjellet og tennes med en fyrstikk . Bildet i midten viser det som trolig har vært en pyramide . Bildet nederst viser trolig en Ziggurat som er et tempeltårn .

Jeg har investert i en stor smart-tv der Youtube kan tas inn . Her har jeg vandret omkring i Jerusalem - det er så klare bilder og så virkelig at man skulle tro at jeg var tilstede der . I går tok jeg en lang spasertur opp Kedrondalen . Der er det laget en hellelagt sti med bredde på kring 1,5 meter . Et stykke oppe i dalen er 14 graver å se på venstre side . Når Yeshua kommer tilbake skal dette området bli rystet kraftig av et jordskjelv som deler området i to deler . 

Men det var Sodoma jeg skulle " spasere " gjennom i dag . Jeg fulgte noen yngre mennesker på deres vandring gjennom Sodoma og disse måtte nok ha høyere utdanning : De viste kjemiske formler for kalsiumsulfat - som var å finne der - og konkluderte med at det ikke har vært noe vulkanutbrudd på dette sted . Det er kring 3500 år siden Gud lot det regne ild og svovel over disse to byene ved Dødehavet . De mente at byene brant opp med en temperatur på 3000 grader Fahrenheit . Denne temperaturen førte til at fjellet ble helt porøst og de viste hvordan man bare kunne plukke steinene fra hverandre . De vasset i aske hele tiden . I fjellet kunne man pirke ut små hvite baller på størrelse med en golfball eller større - og dette var svovel . Stakk man en fyrstikk bort til denne ; så tok den fyr og liksom smeltet og rant bort .
På meg virker det som Sodoma var en større by med staselige byggverk . Disse turgåerne stoppet ved en stor statue som de mente skulle forestille en elefant .
En kjent norsk forkynner var der nede for noen år siden . Han var her og talte i en menighet og kunne fortelle at han tok jordprøver fra Sodoma med seg til Norge og fikk disse analysert . Resultatet ble slik : Ikke noe annet sted på jord har en slik konsentrasjon av svovel .
Vår Herre kommer til å bruke metoden med ild og svovel minst en gang til : Harmageddon-slaget .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar